Di Mulakan Dengan

Di Mulakan Dengan

Surah An-Nur ayat 35

Surah An-Nur ayat 35
Amalkanlah ayat ini..insyaAllah urusan seharian dipermudahkan Allah

Monday, August 31, 2009

Kehidupan Seharian

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Dikeheningan subuh setelah bersahur dan menunaikan Ibadat wajib... tergerak hati untuk mencoret lg, hari ni cuti sempena ulang tahun Kemerdekaan negaraku Malaysia tercinta yg ke-52.. 52 tahun negaraku merdeka dr penjajah...

Kesempatan ini aku rasa nak menaip, jd aku taip la apa yg terasa nak taip....
Benarkah negaraku sudah merdeka??kalau aku kata belom, marahlah pejuang2 yg menuntut kemerdekaan negara.. mau kena kejar dgn parang aku..

Aku sekadar ingin memberi pandangan peribadi dr pengalaman dan penglihatanku.
Yang mana aku lihat, negara kita ini hanya merdeka dr segi penjajah yg nyata (British, Belanda, Jepun).
Tp hakikatnya negara kita ni x merdeka lg dgn mentaliti rakyat yg masih di takok lama. Susah nak terima teguran, susah nak terima kebenaran, tak boleh nak nilai mana baik mana buruk, tak tau nak nilai untuk jangka pendek dan jangka panjang...



Contohnya, bile kita tegur pemimpin melalui parti pembangkang, dgn angkuhnya pemimpin yg ,menerajui negara kata parti pembangkang dengki, hasad. Kalau mcm tu, tak guna ada pembangkang, baik jadikan negara komunis je, bile tak setuju, pancung.kan??
Lg nak nilai kebaikan dgn keburukan juga susah, terutama rakyat yg telah digula-gulakan UMNO la senang citer,, mcm kawan aku nak berhujah dgn aku, die kata DS Anwar tu cakap tak pakai otak, mmg btl die cakap guna mulut la..
Die kata mustahil boleh turunkan harga minyak, boleh bankrup negara, die tiru ayat pemimpin UMNO..hahahaha...
bapak bangang budak tuh,nak kata budak dah masuk U...
Die mmg d butekan oleh pemimpin mereka, yg rasuah puluhan juta, puluhan bilion, negara akan terus maju??terus berkembang???mmg la aku x faham...
Bg aku negara kita masih belum merdeka, dan itulah kerja pemimpin UMNO selama 50 tahun memerintah. Bila rakyat bodoh, mudah bg mereka membahagikan harta kekayaan negara sesama sendiri.
tp mereka lupa, bahawa semakin hari rakyat semakin terbuka mata..
wahai bangsaku, bangunlah segera, tiada masa lagi utk lena,
dihadapanmu sudah hampir mencapai kejayaan yang hanya perlukan sedikit ruang dan masa. Teruskanlah agenda perjuangan untuk membela agama dan negara yg tercinta ini.

Merdeka, bukan sahaja bebas dr penjajah, mentaliti juga perlu bebas dr anasir2 luar.
Pemakaian juga perlu merdeka, bukan ikut2an pemakaian barat yg telah hilang tamadun berpakaiannya. Kehidupan ini perlukan Kebebasan yg sebenar, bukan bererti boleh buat apa sahaja, tertakluk kepada ajaran dan aturan Islam..
org kata susah nak ikut, itu tak boleh ini x boleh, ok, tgk kalau nak masuk parlimen, cuba pakai seluar pendek, pakai singlet, ha dapat masuk x??
kalau parlimen yg kat dunia pn ada peraturan, lg la Islam yg mmg syumul,
sebenarnya bukan Islam menyusahkan umatnya, tp umat Islam memandangnya Susah.
Hidupkanlah syariat Islamiah Allah di bumi Malaysia,
Malaysia bebas dr penjajahan keseluruhannya..




ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR! Merdeka!!!!!!!

No comments: