Di Mulakan Dengan

Di Mulakan Dengan

Surah An-Nur ayat 35

Surah An-Nur ayat 35
Amalkanlah ayat ini..insyaAllah urusan seharian dipermudahkan Allah

Wednesday, August 26, 2009

Puasa ke-5

Assalamualaikum kepada semua yg mengenali diri ini mahupun yg tidak mengenali diriku.
Alhamdulillah syukur kehadrat Ilahi dgn limpah dan kurnia-Nya dapat meneruskan ibadah puasa dgn baik, Alhamdulillah....
Sudah beberapa hari tak menulis d blog ini..
Faktor masa dan connection internet yg amat lembap disini...

Pada semua rakan2 doakan lah supaya aku dapat membuat keputusan yang terbaik.
Sekali lagi aku dilanda sesuatu perkara yg aku sendiri tidak pernah terfikir untuk melaluinya...
Masalah yang hampir sama dgn Puasa 2 tahun lepas, namun situasi yang berbeza,
keadaanku juga berbeza...

Aku taknak menyinggung perasaan sesiapa pun..tp haruskah aku terus menjadi apa yg org lain nak???

Kalau korg ingt, mase puasa 2 tahun lepas, yg aku berpindah dr sekolah menengah biasa, pergi ke sekolah menengah agama untuk STPM, walaupun aku rasa hampir setengah tahun aku tertinggal kalau masuk sekolah menengah agama tuh.
namun ku teruskan juga hasrat hati kerana keinginan hati yg membuak2 untuk meneruskan menuntut ilmu agama Islam...

Kali ini,hampir sama dgn peristiwa itu..haruskah aku berterus terang? bagaimana untuk tidak menyinggung mereka?? bagaimana pula aku??



last day STPM SAMT Bt 38

1 comment:

Anonymous said...

Dalam hidup kita, kdg2 ALLAH menguji dengan tidak mengurniakan apa yang kita kehendaki namun memberi sesuatu yang kita perlukan..Kehendak dan Keperluan adalah berbeza..Berusahalah semampu kita untuk mendapat yang terbaik dalam hidup kita..Peluang ada di mana-mana..Percaya dengan kekuasaan ALLAH..Gunakan sebaik mungkin apa yg Dia kurniakan..insyAllah, ALLAH lebih tahu apa yang terbaik untuk hamba-Nya...
"Kalau iman sudah ada, kita akan melihat ada cahaya, Nur Cahaya itu masuk ke hati, menyinar ke mata, menyinar ke alam sekeliling kita, sehingga tidak ada yang gelap lagi.." Prof. Dr. Hamka