Di Mulakan Dengan

Di Mulakan Dengan

Surah An-Nur ayat 35

Surah An-Nur ayat 35
Amalkanlah ayat ini..insyaAllah urusan seharian dipermudahkan Allah

Monday, September 7, 2009

Nuzul al-Quran

Assalamualaikum...
Sahabat2 dan taulan sekalian,
Hampir seminggu atau pn tepat seminggu tidak mencoret di blog ini.
Bukan sbb kesibukan atau ketiadaan waktu, namun keadaan internet yg menghalangku menulis, setiap hari ku cuba untuk mengakses internet, namun gagal..

Di ptg yg indah sambutan nuzul al-Quran, kalau di Selangor cuti sambutan ini,
tp tidak di Sarawak, tah la pasal ape, cuba la bg cuti jgk, kan best..hehehe..
Tiba2 ptg td boleh plak akses internet nih, walaupon tak laju, tp bolehla..

Aku saja nak berkongsi pengalaman waktu kecil2 dulu, pengalaman mengaji...
aku ni mengaji kat rumah je, Mak aku yg ajar, mmg garang ooo..hahaha
aku penah jgk nak cuti mengaji, konon ade keje sekolah la, hahaha..
tp tak dpt la, mmg nak kena rotan la kalau tak mengaji,
namun syukur Alhamdulillah, dgn ketegasan Ibuku itu, kini aku boleh membaca aal-Quran walau pun ade salah lg... Mmg mase tu rase berangin semacam je kena pukul,
tp bile dah besar ni, baru la faham dan sedar kenapa Emak buat mcm tu dulu,
Terima Kasih Mak, Sayang Mak selamanya...

Pernah jgk time kecik dulu, bile ada org dtg rumah, lg2 kalau anak buah, time tu la kalau x nak ngaji pon, hahaha..ambil peluang betul aku,
bile anak2 buah tu balik, malas nak ngaji, hah, hinggap lg la rotan..hahaha
rasa pengalaman tu yg amat berharga pada diriku,
kalau tidak kerana Ibu yg garang dan Tegas itu, mungkinkah aku bisa membaca al-Quran seperti skrg??


Terima Kaseh Mak, semua anak Mak boleh mengaji dgn baik, semoga berterusan pada anak cucu dan keturunan...InsyaAllah

2 comments:

acik ain said...

terima kasih juga mak!!!
jasamu xterbalas...cayang mak...

hai si bulat, terus ngaji quran yer???muqaddam xyah blaja ke???
bagus nya dia...hehehe

Anonymous said...

bgs la kne rotan...klo xgarang,xkne marah xde la ko bley mengaji skang ni wlupon x la mcm qari2 yg de..xde la ko knl ayat2 quran tuh...ade la bunyi klo de org suh ko bace quran...tuh cume salah satu kaedah tuk mengajar org mengaji quran..klo mak ko xgarang xrotan camtuh nnt ko tuh ngade2..hehehe..
yg bg komen nih : kawan ko
hehehe