Di Mulakan Dengan

Di Mulakan Dengan

Surah An-Nur ayat 35

Surah An-Nur ayat 35
Amalkanlah ayat ini..insyaAllah urusan seharian dipermudahkan Allah

Monday, January 17, 2011

Isteri Berleter

Assalamualaikum.
Selawat dan Salam utk Rasul junjungan,
Para Isteri, sahaba, Tabi'in,
dan seluruh umat Islam.

Jarang sekali mengupdate blog nih, jalan-jalan blog teman-teman pn tak selalu macam dulu. Apa sebabnya ya? Haha, macam biasa, alasan bizi jela kan?? Padahal, tah pape yang di bizikan.huhu.

Nak cerita satu kisah..

Disebuah kampung, tinggal sepasang suami isteri. Suaminya seorang Guru. Isterinya pula suri rumah sepenuh masa. Perkahwinan mereka belum dikurniakan anak walaupun telah lama mendirikan masjid.

Si suami begitu sabar dengan si isteri ini yang mempunyai tabiat yang tak disukai oleh suaminya, namun si suami adalah insan yang paling sabar sekali. Dapat menahan diri daripada kemarahan.
Tabiat isteri yang tak disenangi oleh si suami adalah BERLETER. Isteri tak pernah sunyi mulutnya daripada berleter. Ada saja yang tak kena. Untuk melihatnya sunyi, hanya waktu si isteri tidur sahaja.

Namun, kesabaran suami itu tercabar akhirnya. Maklumlah, manusia sering melakukan kesilapan kan??

Suatu hari, si suami pulang dari bekerja. dan macam selalunya, rutin isterinya akan berleter. Pasti ada sahaja yang tidak kena pada si suami. Walau bagaimanapun, pada hari tersebut, si suami mengalami stress yang amat sangat dan berasa tidak tahan dengan leteran dan ingin keadaan sunyi.

Si suami berkata pada si isteri, Awk tolong diam boleh tak??, kalau awk berleter lagi, saya campak awk ke dalam perigi buta sebelah rumah ni.

Namun si isteri seolah tidak dapat membuang tabiat yang telah sebati itu. Dan dia terus berleter seolah mencabar suaminya.

Dan sudah lumrahnya, lelaki, PANTANG dicabar. Tanpa membuang masa, si suami menarik tangan isteri dan memasukkannya ke dalam perigi buta tersebut. Lalu ditinggalkannya si isteri bersendirian dalam perigi buta itu.

Suami itu ingin mencari ketenangan dalam keadaan sunyi dan selesa. Namun, sudah rutin hariannya mendengar leteran si isteri, si suami berasa tidak selesa kerana tiada leteran di telinganya.

Sehingga waktu subuh tiba, si suami pun bersolat dan mengambil keputusan utk menjenguk si isteri.

Si suami melontarkan tali dengan harapan si isteri memegang tali utk ditarik naik ke atas.

Dan tali akhirnya dipegang, si suami berasa gembira dan menarik tali tersebut.

Sampainya sahaja penghujung tali, alangkah terkejutnya si suami kerana, Yang ditarik naik adalah bukan isterinya, tetapi........................


Satu makhluk berambut panjang, badan dipenuhu bulu-bulu. Dan sangat mengerikan.
Lalu berlaku sedikit perbualan antara mereka.

Suami: Siapa kamu??
Makhluk: aku penunggu perigi buta ini.
Suami: Aku nak tarik isteri aku, kenapa kau yang naik??





Makhluk: Aku tak tahan dengan bini ko. Beleter, sakit dah telinga aku...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

4 comments:

~Catatan Hidup *** QuRrAtuL iSmAt~ said...

adoi..tak tertahan aku nak gelak hahaha

Naza said...

adoi...napi wei...kelakar..ak ingt ap lh...huhuhu

~Ummi Izati Sharifudin~ said...

ngek..........hahaha

wahieda said...

adoi!! untung aper dapat isteri suka berleter... ceria n meriah jer hidup tau... hahahaha