Di Mulakan Dengan

Di Mulakan Dengan

Surah An-Nur ayat 35

Surah An-Nur ayat 35
Amalkanlah ayat ini..insyaAllah urusan seharian dipermudahkan Allah

Friday, October 23, 2009

Tolong Ingatkan Saya...

Tolong ingatkan saya
andai saya terlupakan Tuhan
dalam kelapangan dan kesibukan
dalam kesenangan dan kesusahan

Tolong ingatkan saya
jangan jadi anak derhaka
mak ayah jangan dilupa
taati mereka setiap masa

Tolong ingatkan saya
supaya ingat pesanan guru
bukan sekadar peringatan dan ilmu
tapi tarbiyah sepanjang waktu

Tolong ingatkan saya
bacalah dan bertadabburlah al-Quran
tika radio penuh hiburan
tika tv penuh hindustan

Tolong ingatkan saya
andai solat saya lalaikan
jika aurat saya dedahkan
disingkat, diketat dan dijarangkan

Tolong ingatkan saya
jadilah sahabat yang baik
sentiasa setia memberi peringatan
sentiasa sedia menerima teguran

Tolong ingatkan saya
kalau bercinta, jangan berlebihan
dalam memilih utamakan iman
kelak ikatan dihindari syaitan

Tolong ingatkan saya
hidup ini satu pengembaraan
kutiplah mutiara dalam perjalanan
moga di sana menjadi bekalan

Tolong ingatkan saya
diri milik Yang Esa
hanya padaNya diserahkan cinta
redha Allah cita utama

Ingatkan saya Ya wahai sahabt, keluarga dan semuanya..

No comments: