Di Mulakan Dengan

Di Mulakan Dengan

Surah An-Nur ayat 35

Surah An-Nur ayat 35
Amalkanlah ayat ini..insyaAllah urusan seharian dipermudahkan Allah

Friday, December 4, 2009

Malaikat pon Doakan utk kemusnahan Manusia...

Assalamualaikum..pembuka bicara...
Solawat dan Salam buat Rasul SAW sebagai Nabi akhir zaman membawa akhlak mulia.. Akhlaknya sebagaimana al-Quran...

Solat Jumaat.. Biasa la kan sebelumnya ade khutbah.. Khutbah di tempat aku bertajuk zakat... D bacakan ustaz Mohamad Nor.. Sedap juga... Aku lewat tiba, sampai2 je, dah khutbah.. Lewat sikit la, sbb byk jgk yg aku dpt dgar td... Yg paling penting dan tersentuh, Setiap hari akan turun dua malaikat kepada kita.. Tujuannya salah satu akan mendoakan kebaikan dan kemurahanb rezeki apabila kita bersedekah... Yg satu lainnya akan mendoakan keburukan dan musibah jika mana kita kedekut dan bakhil ... Maknanya tidak salah mendoakan musibah kpd PM 1 Malaya ni sbb die berlaku zalim pada rakyat... Dengan slogan pencapaian d utamakan, rakyat d dahulukan, betul ke ha??heheheehe.. Bila CEUPAC minta bonus utk kakitangan, peha betis, jari tangan, jari kaki kerajaan yg berkhidmat utk kerajaan, die kata tak perlu bagi.. Adushh.. Mcm ni punye PM?? Hanya d pentingkan org2 Felda yg masih boleh d jajah pemikiran mereka itu dengan momokan hantu altantuya kot.. Tu jela.. nak post mende lain sebenarnye..hehehe...

Jadi, org2 yg ade niat nak membantah doa Tok Guru tuh, sila2 la mencari ilmu sedalamnya dulu baru cakap.. Kalau Alim Ulama yg bersuara takpe lg, Ni alim ulama komen seperkataan dua je.. Yg bahlol atau pon jahil komen lebih2 pulak.. ish3...

Banyak2kan lah sedekah anda.. Sedekah bukan sekadar Harta benda, namun keutamaan pd harta benda kerana itu semua bukan milik kita, hanya pinjaman drpd Allah..

2 comments:

afiqah said...

teringat pulak time usrah tadi..
fasi ade gitau sal sedeqah ni..
''Jagalah harta kamu dengan zakat, ubatilah hati kamu dgn sedeqah''..

stuju sgt sal komen doa Tok Guru..
Tok Guru xkn doa cmtuh lau tak bersebab..

berani krn benar, takut krn salah..
tak gitu??

salam ukhuwwah~~

p/s: nuff zzz..later k?

yahoo said...

bagus tulisan anda
betul tu

tapi
saya ingin menegur beberapa perkara

1) - lebih baik jka dalam tulisan anda tidak disulami dengan perkataan bahlol atau jahil itu.

kan lebih elok.

dan..

oh 1 sahaja .haha.